سئو تصاویر در یاهو

سئو تصاویر چیست؛ بهترین روش‌ها برای بهینه سازی تصاویر

فراموش نکنید که زمان بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی وب‌‌‌سایت در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ است. با در نظر گرفتن نکات بالا در مورد فرمت تصاویر، باید بتوانید در صورت لزوم حجم تصاویر را کم کنید. نکته بسیار مهمی که بارها توسط وب‌سایت‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود، تغییر نام فایل تصویر قبل از بارگذاری آن در وب‌سایت و انتشار محتوا است. طبق گفته خود گوگل، اصطلاح نام فایل تصویر بعد از انتشار و «نمایه‌گذاری» (Indexing) آن در سطح وب تأثیر بسیار کمی در بحث بهینه‌سازی تصاویر دارد و عملا کمکی به وضعیت تصاویر وب‌سایت نمی‌کند. علاوه بر مرتبط بودن موضوع تصویر و محتوای صفحه، سعی کنید تا حد ممکن متن اطراف تصویر را نیز به موضوع عکس مرتبط کنید. به‌عبارت بهتر، عکس مرتبط را در نزدیکی متن مرتبط با آن قرار دهید.

برای مثال نام عکس «ماشین سفید جدید من» خیلی بهتر از نام عکس «IMG01534» است. این روال از انتخاب عکس شروع می‌شود و به استفاده از عکس ها در نقشه سایت ختم می‌شود. اگر تصویر انتخابی شما تنوع رنگ بالایی دارد، بهتر است از فرمت JPEG برای آن استفاده کنید تا حجم کم‌تری در صفحه اشغال کند. در مقابل، در مواردی که لازم است کاربر روی تصویر زوم کند و جزییات بیشتری ببیند، باید از فرمت PNG استفاده کنید. حالا که اهمیت این موضوع را درک کردید، در مورد نام‌گذاری درست فایل تصاویر چند نکته دیگر را هم بررسی می‌کنیم.

نشانه گذاری شما کدی است که در وب سایت خود قرار می‌دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهند. اگر تا به حال از ریچ اسنیپت‌ها استفاده کرده باشید، دقیقاً متوجه خواهید شد که نشانه گذاری شما دقیقاً چیست. برای مثال، وقتی که شما یک تصویر را با یک نام توصیفی و مرتبط با محتوای آن ذخیره می‌کنید، به گوگل کمک می‌کنید تا تصویر شما را بهتر ایندکس کند و در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر شما عکسی از یک “گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23” دارید، نامگذاری آن به صورت “سامسونگ-گلکسی-S23.jpg” بسیار بهتر از “IMG_1234.jpg” است. پس با رعایت این نکات، می‌توانید رتبه تصاویر خود را در نتایج جستجوی تصاویر گوگل بهبود، و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

استفاده از عکس جدید تأثیرات کاملاً مثبتی هم بر سئوی تصاویر و سایت می‌گذارد. همین که محتوای جدیدی را به عکس های استوک اضافه کنید، یعنی یک عکس جدید خلق کرده‌اید. گوگل [برای درک هر چه بهتر موضوع تصاویر]، از کپشن و عنوان عکس هم استفاده می‌کند. تا جایی که می‌توانید عکس ها در نزدیکی متن مربوطه قرار دهید و مطمئن شوید که عکس، با موضوع کلی صفحه در ارتباط باشد. این مسئله چرا در سئو تصاویر مهم است؟ چون ارتباط مستقیمی‌ با عرض عکس‌ها و نحوه نمایش آن‌ها دارد.

این بدان معنی است که بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه در سال اخیر بسیار مهم است و این موضوع شامل تصاویر نیز می‌شود. به سادگی یک تصویر را از فایل‌های رسانه‌ای ذخیره شده خود انتخاب و متن جایگزین را در سمت راست صفحه به تصویر اضافه کنید. یک تکنیک خوب هنگام ایجاد متن جایگزین این است که تصور کنید در حالیکه چشمانتان بسته است شخصی این متن را برای شما می‌خواند. اگر بتوانید تصویر را به وضوح در ذهن خود تصور کنید متن جایگزین کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. یکی از بهترین ابزارهای رایگان بهینه‌سازی موجود برای فشرده‌سازی تصاویر، TinyPNG است. هنگامی که آن را در مرورگر خود باز کردید، می‌توانید به‌طور هم زمان تا ۲۰ فایل JPEG ،PNG یا WebP در آن آپلود کنید.

انتخاب تصاویر با رعایت نکات گفته شده کمک می‌کند که سایت ما علاوه بر قرارگیری در لیست نتایج جستجوی متنی، در نتایج جستجوی تصویری هم نمایش داده شود. همچنین تصاویر بهینه که استانداردهای لازم را داشته باشند، به درک بهتر محتوا توسط ربات‌های گوگل کمک می‌کنند و زمانی که گوگل محتوای ما را درک کند، احتمال قرارگیری آن در رتبه‌های برتر لیست جستجو بیشتر خواهد بود. پس تا اینجا یاد گرفتید اهمیت فرمت و فشرده‌سازی عکس‌ها در سئو تصاویر چیست و چطور باید انجام شوند. واقعیت این است که سئو تصاویر فقط به فرمت و حجم عکس‌ها مرتبط نیست و باید ابعاد تصویر را نیز بهینه کنید. نقشه سایت تصویری فهرستی از تمام تصاویر موجود در سایت شما در اختیار گوگل قرار می‌دهد و شانس بیشتری برای نمایش آن‌ها در نتایج جستجوی خاص تصویر مانند Google Images وجود خواهد داشت.

برای به حداقل رساندن این مشکل می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند Dribbble «+» یا Freepik «+» تصاویر مناسبی برای محتوای صفحات وب‌سایت پیدا کنید. اگر زمان بیشتری دارید، بهترین گزینه استفاده از ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای تولید تصاویر است. ابزارهایی مثل Bing Create «+»، هوش مصنوعی فتوشاپ و در سطوح پیشرفته‌تر Midjourney «+» هم خیال شما را از استفاده از تصاویر اصلی راحت می‌کند. می‌توانید پرامپت موردنیاز برای تولید تصویر را هم به کمک Chatgpt بنویسید. اما نکته اینجاست که قرار گرفتن این کدهای css در صفحه، باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه کاهش سرعت سایت میشود.

در ادامه 5 افزونه ضروری برای سئو داخلی تصویر را خواهید دید که در طول مطالعه خود شناسایی کردیم. آنها با افزونه‌های اصلی وردپرس و تم‌ها مانند WooCommerce، Elementor، Divi، Smush یا Yoast سازگار هستند. توجه داشته باشید که استفاده بی رویه از تکنیک‌های سئو تکنیکال و بی هرج‌ومرجی نیز باعث کاهش رتبه سئو سایت شما ویا سئو منفی می‌شود. به طور خلاصه، توصیه می‌کنیم که برای عکس‌ها یا تصاویر بزرگ‌تر JPEG را انتخاب کنید. چرا که از نظر رنگ‌ها و وضوح با اندازه فایل نتایج نسبتاً خوبی به شما می‌دهد.

این شخصی‌سازی می‌تواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3. استفاده از داده‌های واقعیهوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های واقعی برای تحلیل و پیش‌بینی طراحی‌های مؤثر استفاده کند. این به شما این امکان را می‌دهد که بنرهایی بسازید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان بگذارد.4. بهینه‌سازی برای تمامی دستگاه‌هاهوش مصنوعی می‌تواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها بهینه‌سازی کند. این یعنی بنر شما در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجه‌گیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند بنرهایی جذاب، شخصی‌سازی‌شده، و بهینه‌شده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند.

تصاویر نقش مهمی را در تفهیم محتوا ایفا می‌کنند، به همین دلیل، به عکس‌های مرتبط با مقاله نیاز دارید. هنگام آپلود عکس باید اصول سئو را رعایت کنید، در این مقاله به بررسی تمام اصول و قوانین مهم در سئو می‌پردازیم. در فوریه 2018، گوگل دکمه “مشاهده تصویر” را در نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرد و باعث گردید که افراد بیشتری برای مشاهده تصویر به وب سایت بروند. با این تغییر کوچک، وب سایت‏‌ها متوجه افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصویر شدند. برخی صفحات شاهد افزایش 37 درصدی تعداد بازدیدکنندگان سایت بودند.

جهت انجام این کار ابزارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها نرم‌افزارهای ویرایشگر تخصصی و برخی، وب‌سایت‌های آنلاینی هستند که کاهش حجم را با حفظ کیفیت انجام می‌دهند. بهتر است ابزاری را انتخاب کنید که خروجی آن برای استفاده در سایت مناسب‌تر باشد. اسم فایل ها در سئو تصاویر یکی از مواردی هست که کمتر بهش توجه میشه. سلامدر حال حاضر استفاده از فرمت های Webp و AVIF به سرعت لود تصاویر و سئوی آن ها کمک بیشتری می کند. پیشنهاد می کنم با توجه به این که گوگل به سرعت لود اهمیت زیادی میده، تصاویرتون رو با فرمت های Webp و AVIF قرار بدین. راه اول استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ، لایت روم یا کپچر وان است.

به عنوان مثال اگر وبلاگ شما در مورد سفر به لاهیجان است باید از درج تصاویری از لاهیجان که در صدها وبلاگ دیگر نیز دیده می‌شوند خودداری کنید. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات تصویر خاص خود را مانند URL‌های تصویر، ابعاد و توضیحات وارد کنید. پس از اتمام کار می‌توانید کد را در بخش فایل HTML خود اضافه کنید. فقط کپشن‌هایی اضافه کنید که فکر می‌کنید UX صفحه را بهبود می‌بخشد و ارزش بیشتری برای خواننده ایجاد می‌کند. مثال دوم نمایش واضحی از تصویر را برای کاربر ترسیم می‌کند در حالیکه از وارد شدن به جزئیات بیش از حد اجتناب می‌کند. کپشن‌های تصاویر مستقیماً بر رتبه‌بندی شما تأثیر نمی‌گذارد؛ اما می‌توانند با درگیر کردن بازدیدکنندگان و تشویق آن‌ها به صرف زمان بیشتر در صفحه شما، UX شما را بهبود بخشد.

اگر می‌خواهید یک نقشه سایت تصویری بصورت دستی ایجاد کنید بهتر است دستورالعمل‌های گوگل را دنبال کنید. اگر یک سایت حاوی دستورهای غذا دارید، اسکیما مارک‌آپ دستور غذا را به صفحات خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید به احتمال زیاد تصویر شما می‌تواند به عنوان یک تصویر کوچک در کنار لینک صفحه‌ی شما ظاهر شود. کپشن‌های شما باید اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد که درک افراد را از تصویر افزایش دهد. روش دوم یک راه سریع‌تر برای اضافه‌ کردن متن جایگزین به تصاویری است که قبلاً در صفحات یا پست‌های شما آپلود و یا حتی منتشر شده‌اند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، اضافه‌کردن متن جایگزین به تصاویر بسیار آسان است.

پس از اینکه عکس مورد نظر را انتخاب و دانلود کردید، می‌توانید با اعمال تغییرات کوچک آن را سفارشی کنید. آپلود محتوای جدید و منحصربه‌فرد یا به اصطلاح Uniq تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. به همین دلیل این مورد را از عوامل تاثیر گذار در سئو معرفی کردیم. برای کمک به موتورهای جستجو در شناسایی تصاویر سایت، از نقشه سایت مخصوص تصاویر استفاده کنید. از طریق جستجوی تصویر، سئو تصاویر می‌‏تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند و به صفحات شما در رتبه‏ بندی کمک کند.

در غیر این صورت می‌توانید تصاویر باکیفیت موجود در وب را دانلود کرده و با برنامه‌های ویرایش عکس تغییراتی را بر روی آن‌ها به وجود بیاورید و سپس از آن‌ها استفاده کنید تا گوگل آن‌ها را کپی تشخیص ندهد. برای هر تصویری که در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید نکات زیر را رعایت کنید تا برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشند. سئو به خصوص در قسمت محتوا بخش‌های زیادی دارد و ممکن است مدیران سایت‌ها از برخی قسمت‌های جزئی‌تر غافل بمانند. همین بخش‌ها می‌توانند برای شما نقاط قوت تلقی شوند و شما را از رقیبانتان متمایز سازند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سئو تصاویر است.سئو تصاویر علاوه بر اینکه بسیار ساده است، از اهمیت بالایی نیز از نظر رقابتی برخوردار است. اگر هم از سیستم‌های دیگر برای مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، از این راهنمای گوگل برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایت عکس ها کمک بگیرید.

اگر از تصاویر دارای حق چاپ در سایت خود استفاده می‌کنید، دریافت مجوز مناسب برای جلوگیری از مشکلات قانونی بالقوه، ضروری است. از طرف دیگر می توانید از تصاویری استفاده کنید که دارای حق چاپ نیستند یا خودتان تصاویر اصلی محتوای خود را ایجاد کنید. به‌طور کلی زمان بهینه برای بارگذاری کامل یک تصویر در یک صفحه کمتر از دو ثانیه است. اگر بارگذاری کامل یک تصویر بیشتر از این طول می‌کشد بهترین گزینه، کاهش حجم فایل است. برای کاهش درصد اندازه صفحه‌ای که نسبت با تصاویر بدست می‌آید، باید مطمئن شوید که فرمت تصویری مناسب را انتخاب کرده‌اید و همه تصاویر خود را طبق آن فشرده کنید. CDN (شبکه تحویل محتوا) شبکه‌ای از سرورها است که در سراسر جهان پخش شده‌اند.

برای آنکه تصاویر سایت را واکنش‌گرا کنید، موزیلا استفاده از ویژگی srcset و sizes را برای ارائه اطلاعات لازم به مرورگر توصیه می‌کند. البته درصورتی که سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کند، با به‌کاربردن قالب‌های سایت تعاملی می‌توانید خیال خود را از بابت واکنشگرا بودن تصاویر سایت راحت کنید. دقت کنید که حتی اگر تصاویر انتخابی شما بزرگ‌تر از اندازه صفحه باشند هم مرورگر آن‌ها را به اندازه صفحه و قالب سایت شما نمایش می‌دهد. برای مثال اگر عرض قالب صفحه 700 پیکسل باشد، تصاویر نیز نهایتا با همین اندازه نمایش داده می‌شوند و حتی اگر تصویر انتخابی 2000 پیکسل باشد هم به‌طور اتومات کاهش اندازه خواهد داشت. البته به این نکته دقت کنید که فشرده‌سازی و کاهش حجم تصاویر به معنی کم کردن کیفیت آن‌ها نیست زیرا تصاویر بی‌کیفیت، تفاوتی با عدم استفاده از تصویر نداشته و چه بسا گوگل تصور کند ارزشی برای مخاطب خود قائل نیستید. کاهش حجم و فشرده‌سازی تصاویر باید تا جایی انجام شود که کیفیت تصویر حفظ شود.

حالا برویم و نگاهی به نمونه‌ای از متن جایگزین ضعیف و متن جایگزین خوب بیندازیم. اکثر صفحه نمایش‌های موبایل و دسکتاپ، تصاویر را با ۷۲ PPI نمایش می‌دهند؛ بنابراین استفاده از وضوح بیشتر لزوماً نمایش تصاویر شما را بهتر نمی‌کند. وضوح استاندارد برای تصاویر آنلاین «۷۲ پیکسل در اینچ (PPI)» است. پیکسل‌ها (px) نقطه‌هایی هستند که تصاویر را روی صفحات دسکتاپ و موبایل تشکیل می‌دهند. PPI در واقع به این اشاره دارد که چه تعداد از این نقاط در یک اینچ از فضای صفحه نمایش ظاهر می‌شود. اگر نیاز به طراحی سایت حرفه ای در اصفهان دارید با آژانس دیجیتال مارکتینگ دیدشو همکاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که عناصر سئوی درون صفحه شما (متا داده، داده‌های ساختار یافته و غیره) با تصویر شما سازگار می‌شوند. متادیتای تصویر اطلاعات دقیقی است که در تصاویر جاسازی شده است و اطلاعات مربوط به تصویر، دوربین و غیره را نشان می‌دهد. جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید. مشهد سئو متشکل از چند تیم تخصصی برای ارائه خدمات توسعه فروش آنلاین و وب برندینگ است، فعالیت اصلی ما در زمینه آموزش سئو و اجرای پروژه‌های سئو در مشهد می‌باشد. با استفاده از گزارش تصاویر بدون alt در جت سئو می‌توانید فهرست تصاویری که ویژگی alt ندارند را پیدا کنید.

دیدشو فعالیت خودش رو از سال 94 شروع کرده و سایت های بسیار خوبی برای شرکت های بزرگ طراحی نموده است. به متا دیسکریپشن به‌عنوان دعوتنامه‌ای برای بازدید از سایت خود نگاه کنید. متن نوشته شده داخل دعوتنامه‌ها عموما کوتاه بوده، شامل خلاصه‌ای از آن چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد و لحنی تشویق‌کننده دارد تا شما را برای حضور در مهمانی مصمم کند. Open Graph یک پروتکل است که برای نمایش بهتر شبکه‌های اجتماعی در سایت طراحی شده است. یکی از راه‌ها برای معرفی بهتر شبکه‌های اجتماعی (لینکدین، توییتر، فیسبوک و …)، استفاده از Open Graph است.

نام فایل تصویر در بخش «عنوان» وردپرس قرار می‌گیرد و به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا تصویر شما را بهتر درک کرده و آن را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند. به عنوان مثال، نام فایل «شال موهر با طرح سیمرغ» اطلاعات بهتری نسبت به «IMG01534» به گوگل می‌دهد. تصاویر اورجینال در محتوا تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سئوی تصاویر دارند. حتی اگر بهترین روش‌های بهینه‌سازی را برای نام، متن جایگزین، حجم، ابعاد و سایر موارد اعمال کنیم، استفاده از تصاویر استوک نمی‌تواند همان اثرگذاری یک عکس اورجینال را داشته باشد. استفاده از تصاویر استوک راحت‌تر است، اما سایت را از نظر بصری به دیگر سایت‌ها شبیه می‌کند و از آن تمایز می‌گیرد. اگر تنها برای بهبود رتبه در افزونه‌هایی مانند Yoast از عکس استفاده می‌کنید، بهتر است انرژی خود را هدر ندهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری