دراپ شیپینگ2021-06-13
دراپ شیپینگ چیست و نحوه پیاده سازی آن چگونه است؟ همیار آکادمی
ارائه محصولات متنوع در دراپ شیپینگ، بدون محدودیتهای موجودی، باعث میشود بتوانید طیف وسیعی از محصولات را به فروش برسانید. این امکان به شما اجازه میدهد تا بازارهای مختلف را هدف قرار دهید و محصولات متنوعی را امتحان کنید. همچنین آزمایش محصولات جدید بدون ریسک کاری آسان است و میتوانید به راحتی محصولات جدید را به فروشگاه خود اضافه کرده و بدون نگرانی از باقیماندن کالای فروش نرفته، بازار را تست کنید. سرمایهای که برای شروع کار نیاز دارید، هزینه مورد نیاز برای راه اندازی سایت است. و نیاز به هزینه برای خرید محصولات و انبار کردن آنها ندارید این موضوع از مزایای اصلی دراپ شیپینگ محسوب میشود.
دراپ شیپینگ در واقع نوعی خردهفروشی است که در آن کالا از انبار تأمینکننده (یا تولیدکننده) به صورت مستقیم برای خریدار ارسال میشود. درواقع مشتری، کالا را از خردهفروش خریداری میکند ولی خردهفروش آن محصول را در انبار خود موجود ندارد. بنابراین خردهفروش محصول را از تأمین کننده میخرد و از او (تأمین کننده) درخواست میکند که آن محصول را به صورت مستقیم برای خریدار ارسال کند. اگر تصمیمتان برای راه اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ جدی است، ۴ مرحله (۳ مرحله آسان + ۱ مرحله سخت) پیش روی شماست. همچنین، باید محتوای تبلیغاتی خود را جذاب و متفاوت ارائه دهید تا توجه مشتریان را جلب کنید و در ذهن آنها مادگار شوید.
بنابراین، ممکن است برای کسب سود مناسب، نیاز به فروش حجم بالایی از محصولات داشته باشید. میتوانید یک محصول خاص که خودتان به آن علاقه دارید، مشتریان زیادی برای آن وجود دارد و میتوانید حاشیه سود خوبی از آن کسب کنید را انتخاب کنید و بفروشید. نکته مهم در این زمینه آن است که ابتدا تمام تحقیقات و پژوهشهای لازم را در مورد این محصول انجام دهید. شاید این گزینه کمی دراپ شیپر را محدود کند ولی در مجموع مزایای بسیار زیادی دارد. با راه اندازی چنین فروشگاهی میتوانید به یک برند معتبر در زمینه آن محصول تبدیل شوید و تمام مخاطبان را به سمت خودتان بکشید. یکی از مزایای این نوع کسب و کار خردهفروشی این است که انتخاب همه چیز با دراپ شیپر(Dropshipper) است و دست او کاملاً باز است.
سلامتوی خارج از ایران هم شرکت های زیادی هستن که دراپ شیپینگ انجام میدن. سلام و خسته نباشید...من دبی هستم و فروشگاه عمده فروشی شوینده، بهداشتی و مراقبتی در دبی دارم دارم.و همچنین اکانت تیک تاک با فالور بالا دارم.حالا میخاهم از طریق تیک تاک کسب در آمد بکنم و مشتری بگیرم. تا اینجا شما میدانید که دراپ شیپینگ چیست و با مزایا و معایبش آشنایی دارید. البته این مشکل غیر قابل حلی نیست، مثلا میتوانید به نیروی فروشگاه بگویید هر روز صبح موجودی محصولات را با موجود فروشگاه اصلی چک کند و مطمئن شود که همه محصولات موجود هستند. حتی بعد از شکست خوردن میتوانید از وب سایتی که دارید هم استفادههای دیگری بکنید! اما در مورد کسب و کار سنتی این گونه نیست و ضرری را متحمل میشوید؛ در واقع در این کسب و کارها بخش اعظم سرمایه شما در صورت شکست خوردن از بین میرود.
بنابراین دراپ شیپینگ فرصتی عالی برای کسب درآمد است، اما فقط برای کسانی که با استراتژی مناسب و شناخت کافی از بازار وارد آن شوند. مثلاً ممکن است بعد از دریافت سفارش، فروشنده به سایت تأمینکننده برود و ببیند قیمت از ۲۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است! کمی قبل وقتی راجعبه نحوۀ انجام دراپ شیپینگ صحبت میکردیم، گفتیم دراپ شیپر بعد از دریافت سفارش، سراغ تأمینکننده میرود و سفارش را برای آنها ثبت میکند. البته این مزیت برای تمام فروشگاههای آنلاین صدق میکند؛ ولی خب تصمیم گرفتیم بهعنوان مزیتی جداگانه برای دراپ شیپینگ آن را بررسی کنیم. خب هیچکدام از این مشکلات در رابطه با دراپ شیپینگ وجود ندارد؛ چون انباری در کار نیست. میتوانید وقتتان را صرف مارکتینگ کنید تا بهتر دیده شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید.
منظور از توسعه آسان دراپ شیپینگ چیست؟ تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی دارید. برای این که بتوانید به تقاضای این مشتریان پاسخ دهید، باید به فکر بزرگترکردن انبار، استخدام انباردار و فروشنده جدید و غیره باشید. در دراپ شیپینگ شما محصول را به قیمت عمده از تامینکننده میخرید و آن را با قیمت خردهفروشی در سایت خود به فروش میرسانید. برای مثال اگر تامینکننده محصول را با قیمت 100 تومان به شما میفروشد، شما میتوانید آن را با قیمت 110 تومان در سایت خود قرار دهید. بنابراین، به ازای هر سفارشی که در سایت شما ثبت میشود، 10 تومان سود خواهید کرد. در راستای این موضوع، ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره دراپ شیپینگ، مراحل و مزایا و محدودیتهای آن صحبت کنیم.
جدا از این کانالها، میتوانید روی بازاریابی محتوایی برای آوردههای بلندمدت حساب باز کنید؛ همچنین، باید نهایت تلاشتان را بکنید تا سایت را به بهترین شکل ممکن سئو کنید. چون میخواهیم برای دراپ شیپینگ اموزش کارآمدتری تهیه کنیم، تصمیم گرفتیم این بخش را ۵ مرحله تقسیم کنیم؛ اگر تصمیمتان جدی است، فقط باید مراحل دراپ شیپینگ را که در ادامه میخوانید، بهترتیب انجام دهید. البته که برای همۀ اینها راهحلهایی وجود دارد؛ در مواجهه با این حذف شدنهای اجباری از دنیای اینترنت، ما هم راههای بسیاری برای دور زدن قوانین پیدا کردهایم! ولی خب حقیقت این است که دراپ شیپینگ دلاری برای ایرانیها، مخصوصاً آنهایی که در همین کشور زندگی میکنند، چالشها و موانع بسیاری دارد. با توجه به ارزش پایین ارز کشورمان، هر کاری که در نهایت سود دلاری حاصل کند، موردعلاقۀ اکثریت جامعه خواهد بود. ضمناً اگر سایت داشته باشید، میتوانید با ثبت محصولاتتان در سایتهای ترب و ایمالز، کلی ترافیک جذب کنید و بهدنبال آن، میزان فروش را بیشتر کنید.
بازارهایی که کمتر رقابتی هستند و حاشیه سود خوبی دارند، میتوانند گزینههای مناسبی باشند. اما باید توجه داشت که هزینههای ارسال در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است و این موضوع ممکن است حاشیه سود شما را کاهش دهد. همچنین، زمان ارسال کالاها در مقایسه با مدلهای بینالمللی ممکن است طولانیتر باشد که میتواند تاثیر منفی بر تجربه مشتریان داشته باشد. بنابراین، برای موفقیت در این حوزه در ایران، باید برندهای معتبر تأمینکننده داخلی را پیدا کرده و به دنبال روشهایی برای کاهش هزینههای ارسال باشید. از آنجا که بسیاری از فروشندگان در این حوزه فعالیت دارند، رقابت شدید است و قیمتها پایین نگه داشته میشوند.
برخی از فروشندگان ممکن است به دنبال یک مدل کمریسک و سریع باشند، در حالی که دیگران ممکن است به دنبال سرمایهگذاری بلندمدت و کنترل بیشتر بر روی کسبوکار خود باشند. محصولی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، سود خوبی دارد و در عکسها جذاب به نظر میرسد. خیلی از تأمینکنندهها آمار فروش محصولاتشان را هم ارائه میدهند تا بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که احتمال فروش بیشتری دارند. دراپشیپینگ (Drop shipping) به زبان ساده یعنی اینکه شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، اما نیازی نیست خودتان محصولی را تولید یا انبار کنید. سلام خدمت شمامیتونید با شرکت هایی مثل آمازون به صورت دراپ شیپینگ همکاری کنید.
این سفارش به صورت اتوماتیک در سایت تامین کننده ثبت می شود و پس از درخواست شما به تامین کننده محصول از انبار های تامین کننده برای مشتری شما ارسال می شود. حالا با ادامه این مراحل میتوانید روزانه چندیدن سفارش داشته باشید و هر روز درآمد خود را افزایش دهید. در این حالت شما به علت تخصصی بودن مشتری های خاص را پیدا می کنید و میتوانید کانال فروش قدرتمندی را برای خود ایجاد نمایید. به علاوه، شانس رتبه گرفتن در نتایج جستجو را برای خود بسیار بالا می برید. البته شما نیاز به تسلط خوب در این حوزه دارید تا بتوانید به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید.
با تحقیق دقیق در بازار ایران و شناسایی تامینکنندگانی که کالاهای باکیفیت و قیمتهای رقابتی ارائه میدهند، میتوانید تا حد زیادی از مشکلات واردات و گمرک دور بمانید. همچنین، ایجاد همکاری قوی و تعیین شرایط شفاف همکاری با این تأمینکنندگان، میتواند پایهای مستحکم برای کسبوکار دراپ شیپینگ شما فراهم کند. یکی از چالشهای اصلی در آموزش دراپ شیپینگ و راهاندازی کسبوکارها، مسئولیتپذیری در قبال خطاهای تامینکنندگان است. در این شیوه، اگر در روند سفارش یا ارسال محصول مشکلی پیش بیاید، فروشندگان به عنوان واسطهها باید پیامدهای ناشی از این خطاها را قبول کنند. این موضوع، میتواند فشار زیادی به فروشندگان وارد کند؛ زیرا آنها نمیتوانند کنترل کاملی بر کیفیت و دقت خدمات تامینکنندگان داشته باشند.
سپس سفارش دریافت شده را به فروشگاه تامین کنندهای که آن محصول را دارد مانند آمازون ، علی اکسپرس ، دیجی کالا و … ارسال میکند تا آن تامین کننده محصول مورد نظر را برای مشتری ارسال کند. این یک موقعیت برد-برد هم برای خرده فروشان و هم برای تامین کنندگان است، زیرا آنها می توانند فقط بر فرآیند کسب و کاری که در آن تخصص دارند تمرکز کنند. خرده فروشان می توانند روابط با مشتری را پرورش دهند و تامین کنندگان موجودی را حفظ کرده و محصولات را ارسال کنند. کسب درآمد از Dropshipping در ایران امکانپذیر است و میتواند فرصتهای بسیار خوبی برای کارآفرینان و علاقهمندان به تجارت الکترونیک ایجاد کند. دراپ شیپینگ به دراپشیپرهای ایرانی این امکان را میدهد که بدون نیاز به سرمایهگذاری زیاد برای خرید و نگهداری موجودی کالا، وارد بازار فروش آنلاین شوند. آنها میتوانند با انتخاب محصولات متنوع و جذاب و همکاری با تأمینکنندگان معتبر، کسبوکار خود را راهاندازی کنند و به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.
برای به حداکثر رساندن کارایی خود مهم است که تأمین کنندگان خود را به طور موثر مدیریت کنید. اگر قرار است روی این کار وقت و انرژی بسیاری بگذارید، بهتر است از راه درست وارد این مدل تجارت الکترونیک شوید. دیجیفای که پلتفرمی قدرت گرفته از دیجی کالاست شما را در برندسازی و جلب اعتماد مشتری تنها نمیگذارد. اگر از ابتدای کار در خانوادهای امن و مطمئن رشد کنید وقت و انرژیای که صرف دراپ شیپینگ میکنید هدر نخواهد رفت. یکی از بزرگترین معایب دراپ شیپینگ این است که شما به عنوان صاحب کسبوکار کنترلی مستقیم بر کیفیت محصولات ندارید.
درآمد دراپ شیپینگ ممکن است در ابتدا ثابت نباشد، زیرا نیاز به زمان و آزمایش استراتژیهای مختلف دارد تا به یک روش پایدار برای جذب مشتری برسید. بسیاری از کسبوکارهای دراپ شیپینگ در ماههای ابتدایی ممکن است به سود نرسند، زیرا هزینههای تبلیغات، بازاریابی و آزمایش محصولات مختلف، درآمد را کاهش میدهد. با این حال، به مرور زمان و با بهینهسازی فرآیندها، درآمد میتواند افزایش یابد. در روش دراپ شیپینگ، محصولات از مکانهای مختلف و توسط تأمینکنندگان متفاوت به مشتریان ارسال میشوند. این امر میتواند فرآیند ارسال را پیچیده کند و هزینههای اضافی برای ارسال چندگانه را به دنبال داشته باشد.
همیشه بررسی درصد ریسک یک کار یکی از مهمترین عواملی است که ما را به سوی انجام آن سوق میدهد یا از انجام آن باز میدارد. دراپ شیپ ریسک بسیار پایینی دارد چون شما هیچ محصولی را در حال حاضر خریداری نکردهاید و تنها در صورتی آن را از عمده فروش میخرید که مشتری اصلی پول آن را پرداخت کرده باشد. پس وقتی مشتری یکسری محصولات را خریداری کرده و بقیه را نمی خرد؛ آیا شما دچار ضرر شدهاید؟ خیر! بنابراین در صورت خرید، سود خواهید کرد و در صورت نخریدن هم ضرر نخواهید کرد. در دنیای مدرن، بسیاری از افراد به دنبال راحتی و صرفهجویی در زمان هستند و به همین دلیل خرید آنلاین لباس به گزینهای بسیار محبوب تبدیل شده است. با راهاندازی یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل، مشتریان شما قادر خواهند بود تا بهراحتی پوشاک مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را درب منزل دریافت کنند.
یک دراپ شیپر میتواند در هر جایی سفارشات را ثبت کرده و آن را به عمده فروش ارجاع دهد. در واقع با اتصال به اینترنت، میتوانید کسبوکار خود را از هر جایی مدیریت کنید، بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکان خاصی. یکی دیگر از مزایای مهم دراپ شیپینگ برای کسبوکارها، انعطافپذیری در مکان جغرافیایی است. با استفاده از این روش، کسبوکارها میتوانند محصولات خود را بدون محدودیت مکانی به مشتریانی در سراسر دنیا ارسال کنند. این قابلیت، به آنها امکان میدهد که بهراحتی بازار فروش خود را گسترش دهند و به مشتریان بینالمللی دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه نیاز به داشتن زیرساخت فیزیکی در هر منطقه باشد.
هر چیزی که از آن صحبت میکنیم، حتی اگر بهترین کیفیت و بالاترین سطح خدمات را هم داشته باشد، در نهایت با ضعف و نقص همراه است. Dropshipping هم معایبی دارد، که در این بخش به بررسی آنها میپردازیم. با وجود تمام مزایایی که این روش دارد، چالشها و معایبی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. هاست را شرکتهای میزبانی وب (هاستینگها) میفروشند؛ یعنی شرکتهایی مثل لیمو. ما امکانی را فراهم کردهایم که طراحان سایت (یا هر شخص و مجموعۀ دیگری)، بتوانند از طرف ما این کار را انجام دهند.
در حالی که در روش دراپ شیپینگ هزینه انبارداری حذف می شود و شما در هر لحظه که بخواهید می توانید از تامین کننده محصول مورد نیاز مشتری خود را تامین کنید. یکی از ویژگیهای بارز کسبوکار دراپشیپینگ، توانایی گسترش سریع به بازارهای جدید است. این مدل به کارآفرینان این امکان را میدهد که بدون نیاز به سرمایهگذاری کلان و زمان زیاد، به سرعت به بازارهای مختلف ورود پیدا کنند. به ویژه برای کارآفرینان تازهکار، این ویژگی بسیار حائز اهمیت است، زیرا آنها میتوانند به راحتی برند خود را معرفی کرده و محصولات خود را در مناطق مختلف عرضه کنند. مدیریت کسبوکار دراپشیپینگ به مراتب سادهتر از مدلهای سنتی است، زیرا نیازی به نگرانی در مورد موجودی کالا و مسائل مرتبط با انبارداری نیست. این ویژگی به کارآفرینان اجازه میدهد تا بهراحتی به تغییرات بازار واکنش نشان دهند و محصولات جدید را به سبد کالای خود اضافه کنند.
همین فرایند انتقال درخواست از مشتری به تأمینکننده و ارسال پاسخ از جانب تأمینکننده برای مشتری، میتواند کلی زمان و انرژی مصرف کند. حتی چنین مغازهای هم امکان سرویسدهی شبانهروزی را ندارد؛ یعنی محدود به زمان است. علاوهبر این، مشتریانی که بخواهند از آن خرید کنند، باید خود را به موقعیت مکانی آن برسانند، پس محدودیت مکانی هم دارد. یکی از مواردی که حتماً باید ذکر شود، شرایط و درصد پرداخت مالیات به مراجع ذیربط میباشد که در آن باید درصدی را شما و درصدی را تأمینکننده پرداخت نماید. اکیداً توصیه میکنیم که درصدهای پرداختی را حتماً در قرار ذکر نمایید تا طرفین به تعهدات خود عمل کنند و در دراز مدت مشکلی پیش نیاید. در ادامه هر یک از مفاد بالا در قراردادهای دراپ شپینگ را مورد بررسی قرار میدهیم.
این در حالی است که با دراپ شیپینگ با کمترین بودجه می توانید کسب و کار خود را در سراسر کشور و حتی به صورت بین المللی گسترش دهید. کسبوکار دراپ شیپینگ میتواند منجر به کاهش کنترل کیفیت محصولات شود، زیرا فروشنده کنترلی بر کیفیت محصولات ارسالی ندارد. در مقابل، آمازون FBA به فروشندگان این امکان را میدهد که برندسازی بهتری داشته باشند و کنترل بیشتری بر کیفیت محصولات خود داشته باشند. این ویژگیها میتوانند به آنها کمک کنند تا تجربه خرید بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنند. با این حال، هزینههای اولیه بالاتر و زمانبر بودن فرآیند آمادهسازی کالا برای ارسال، ممکن است برای برخی فروشندگان چالشساز باشد.
در این روش، فروشنده به عنوان واسطه عمل کرده و پس از دریافت سفارش از مشتری، محصول را از تامین کننده خریداری کرده و مستقیماً به آدرس مشتری ارسال می کند. کسبوکار دراپ شیپینگ به عنوان یک مدل تجاری نوین، به کارآفرینان این امکان را میدهد که با سرمایهگذاری کم و بدون نیاز به خرید موجودی کالا، فعالیت خود را آغاز کنند. این مدل به دلیل حذف نیاز به انبارداری و هزینههای مرتبط با نگهداری کالا، ریسک مالی را به طرز چشمگیری کاهش میدهد. در حقیقت، فروشنده تنها زمانی هزینه میکند که محصولی به فروش میرسد و بدین ترتیب، از بروز زیانهای مالی ناشی از عدم فروش جلوگیری میشود. از مزایای دراپ شیپ میتوان به کاهش هزینههای انبارداری، انعطافپذیری در مکان و زمان کار، و امکان ارائه تنوع گستردهای از محصولات اشاره کرد. در مقابل، معایب دراپ شیپینگ شامل کنترل محدود بر کیفیت محصول و تجربه مشتری، زمانهای ارسال طولانیتر، و حاشیه سود پایینتر به دلیل رقابت شدید است.
Dropshipping یک مدل کسبوکار است که بر اساس فروش اینترنتی محصولات ناموجود در انبار انجام میشود. در این مدل، دراپشیپر از طریق توافق با تامینکننده، مستقیماً محصول مربوطه را برای مشتری نهایی ارسال میکند. بنابراین، دراپشیپرها بدون نیاز به سرمایهگذاری برای خرید، میتوانند محصولات مختلفی که بهصورت فیزیکی موجود نیستند را در Online Store خود بفروشند. این روش به شما اجازه میدهد بدون داشتن انبار و مدیریت موجودی، بهعنوان یک دراپشیپر وارد بازار شوید و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید. Dropshipping یک راه مناسب برای کسب درآمد از اینترنت است و میتواند سود بسیار خوبی داشتهباشد.
در این روش، فروشنده بهعنوان واسطهای بین تأمینکننده و مشتری عمل میکند و نقش اصلی او نمایش محصولات و جلب مشتری است. مثلاً میتوانید تصمیم بگیرید که فروشگاه پوشاک زنانۀ خود را افتتاح کنید. کیفیت، قیمت و طراحی جذاب لباسها مهم است؛ زیرا این ایده، پایه و اساس محصولات شما، طراحی سایت و بازاریابیتان را تشکیل میدهد. اما نگران نباشید، چون هزینههای شروع دراپشیپینگ زیاد نیست، میتوانید بعداً هم تغییراتی در ایدۀ خود ایجاد کنید. محصول دیگری که همواره خواهان زیادی در بازار دارد و اخیرا بسیاری از افراد نیز از آن در دراپ شیپینگ استفاده میکنند، لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. اخیرا تعدادی از تامین کنندگان این محصول در ایران محصولات خود را به شکل دراپ شیپینگ عرضه میکنند و فروشندگان زیادی نیز توانستهاند از آن به درآمد برسند.
همچنین، انعطافپذیری بالای دراپ شیپینگ باعث میشود که بتوانید از هر نقطه دنیا، کسبوکار خود را مدیریت کنید. فقط کافی است که یک لپتاپ و اینترنت داشته باشید تا بتوانید فروشگاه خود را راهاندازی و مدیریت کنید. اگر بتوانید کالای اصل و باکیفیت به مشتریان ارائه دهید، خیلی زود میتوانید یک کسب و کار پردرآمد پوشاک داشته باشید و فروشتان را به صورت مداوم افزایش دهید. گاهی اوقات وقتی به یک تأمین کننده مراجعه میکنید و محصول را از او میخرید، متوجه میشوید که هزینه خرید و ارسال محصول برای مشتری واقعاً تفاوت چندانی با قیمتی که مشتری پرداخت کرده است ندارد. در برخی از محصولات حاشیه سود بسیار کم است ولی اگر میبینید که تعداد فروش آن محصول بالا است باید فروش آن را حفظ کنید؛ زیرا از طریق آن محصول میتوانید مشتری را جذب کنید و محصولات بیشتری به او بفروشید.
در این روش، فروشندگان کنترل کمتری بر روی فرآیند سفارش، بستهبندی و ارسال کالا دارند و به نوعی به دیگران اتکا میکنند. برای شروع به کسب و کار دراپشیپینگ، قدم اول انتخاب نیشه محصولات مناسب است. برای این منظور، باید بازار و تقاضای مشتریان خود را بررسی کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که جذابیت و بازخورد خوبی دارند. سپس باید تولیدکنندگان یا تامینکنندگانی را پیدا کنید که آماده ارائه محصولات شما به مشتریان هستند. دراپ شیپینگ در واقع روشی از فروش آنلاین است که دیگر نیازی به داشتن موجودی محصول نیست.
یکی دیگر از روشهای دراپشیپینگ این است که چند محصول مختلف را در کنار هم قرار دهید(مانند لوازم آرایشی و ادکلن) و سپس آن را به عنوان یک پکیج یا بسته از محصولات به فروش برسانید. این کار نیاز به خلاقیت و آشنایی کامل با روحیات مشتریان دارد و اتفاقاً اگر این بسته را با یک قیمت مناسب عرضه کنید، شاید بتوانید به فروش قابل توجهی دست پیدا کنید. فروشگاه چند محصولی همانطور که از نامش پیدا است، چند محصول متنوع دارد. بیشتر فروشگاههای فعال در زمینه دراپ شیپینگ از این نوع هستند و محصولات متنوعی برای فروش دارند. حال برخی از آنها محصولاتشان به هم ارتباط دارد و برخی دیگر محصولات بیارتباط به هم میفروشند. این نکته را بدانید که راه اندازی یک فروشگاه عمومی(همهچیز فروش) ایده خوبی نیست و ممکن است جواب ندهد.
با ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک نهاد حقوقی مجزا، محافظت بیشتری از دارایی های شخصی شما ارائه می شود . در حالی که حفاظت از دارایی های شخصی افراد بی خطا نیست، محافظت بیشتری نسبت به مالکیت انفرادی شما ارائه می کند. شما ممکن است نیاز به رعایت الزامات تکمیلی بایگانی داشته باشید و باید هزینه های ادغام و هزینه های جاری را بپردازید. ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسبوکار اینترنتیدر سالهای اخیر، راهاندازی کسبوکار اینترنتی در ایران بهدلیل رشد استفاده از... اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرمهای محبوب اجتماعی، امروزه تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و فروش محصولات آنلاین شده است.
در این مسیر، تامینکنندگان معتبر میتوانند به شرکای باارزشی برای رشد تجارت شما تبدیل شوند و بهطور چشمگیری فرایند پردازش سفارشات شما را تسریع کنند. یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، امکان تست کردن است. با استفاده از این روش، کسب و کارها میتوانند به راحتی محصولات خود را تست کرده و بازخورد مشتریان خود را دریافت کنند. سپس در صورت دریافت بازخورد مثبت از مشتریان، به فروش محصول مورد نظر ادامه دهند. یکی از مهم ترین و بهترین مزایای دراپ شیپینگ این است که لزومی ندارد شما سرمایه ای در آغاز کار خود داشته باشید. این در حالی است که شما هر کسب و کاری که بخواهید به صورت آنلاین و یا حضوری راه اندازی کنید نیاز به سرمایه اولیه دارید.
از آنجایی که تنها کاری که انجام می دهید تبلیغات و پذیرش سفارشات است، گسترش دادن کسب و کارتان بههیچ وجه کار مشکلی نخواهد بود. این پلتفرم تامین کننده است که باید نگران حمل و نقل و برگشت و باقی ماجراها باشد. البته که انتخاب محصولات دراپ شیپینگ نیاز به یک سری آگاهی و اصولی دارد که باید به آن توجه کنید. سلام دوست عزیزشما میتونید تو گوگل عبارت «دوره آموزش دراپ شیپینگ» جستجو کنید و ویدئوهای مربوطه رو مشاهده کنید. ویدئوهای یوتیوب هم آموزشهای رایگان خوبی در مورد روش دراپ شیپینگ داره. سلام دوست عزیزخیر برای استفاده از روش دراپ شیپینگ در سایت های ایرانی نیازی به داشتن حساب پی پال نیست.
در این روش، کسب و کارها برای فروش محصولات خود به دیگران اتکا میکنند و نمیتوانند به صورت مستقل و بدون وابستگی به دیگران فعالیت کنند. با کاهش هزینههای نگهداری موجودی و انبارداری، کسب و کارها میتوانند با سرمایه کمتری کسب و کار خود را شروع کنند و با استفاده از ابزارهای بازاریابی، به بازار فروش خود رشد بدهند. قطعا هر فردی که کسب و کاری راه اندازی می کند، به دنبال این است که پس از مدتی آن را توسعه و گسترش دهد. یعنی می خواهد کسب و کار خود را از لحاظ جغرافیایی یا تنوع محصولات، افزایش خدمات و غیره توسعه دهد. مثلا باید متراژ فروشگاه خود را بزرگتر کند و محصولات بیشتری را برای فروشگاه خریداری کند و یا باید هزینه زیادی برای تاسیس شعبه جدید فروشگاه خود در شهرهای دیگر بپردازد.
این فروشگاه ها به فروشندگان این امکان را می دادند که محصولات را بدون نیاز به نگهداری موجودی و با حداقل هزینه های اولیه به فروش برسانند. این مدل کسب وکار به دلیل کاهش هزینه های اولیه، سهولت در راه اندازی و انعطاف پذیری در انتخاب محصولات، به سرعت در حال gaining popularity در بین کارآفرینان و فروشندگان آنلاین است. با این حال، دراپ شیپینگ نیز چالش ها و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. دراپ شیپینگ یکی از بهترین روشها برای راهاندازی کسبوکار اینترنتی بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد است. اما این روش نیازمند برنامهریزی دقیق، انتخاب محصولات مناسب، همکاری با تأمینکنندگان معتبر و استفاده از استراتژیهای بازاریابی قوی است.
همچنین، میتوانید از پلتفرمهای تجارت الکترونیک و بازارهای آنلاین استفاده کنید. در پلتفرمها میتوانید با تامین کنندگان مختلف در ارتباط باشید، محصولات را مقایسه کنید و اطلاعات لازم را درباره شرایط تامین و قیمتها به دست آورید. یکی از مهمترین مراحل در زنجیره تامین در دراپشیپینگ، پیدا کردن تامین کنندگان مناسب است. تولید کننده محصولات را تولید میکند و به صورت عمده آنها را به تامین کنندگان و عمده فروشان عرضه میکند. تامین کنندگان و عمده فروشان، محصولات را به خرده فروشان فروش میدهند.
به دلیل دسترسی آسان به این مدل، بسیاری از افراد به آن روی میآورند که این امر میتواند باعث کاهش سودآوری شود. کسانی که تجربه کار مشابه دارند میدانند که انبار کردن ، تامین بستهبندی و ارسال کردن محصول چه دردسرهای منحصر به فردی دارد. این چالشها در این کسب و کار وجود ندارد چراکه وظیفه لجستیک به عهده دراپشیپر نیست و پلتفرم تامین کننده مثل علی اکسپرس و … این وظیفه را به عهده دارند. سلام میتونید از دیوار و شیپور کالا رو خریداری کنید و بعد از اطمینان کیفیت کالا اون رو برای فروش بزارید. بازاریابی اینترنتی اصلیترین کاری است که باید برای رشد فروشگاه خود آن را انجام دهید.
پوشاک یکی از جذابترین محصولات در فروش اینترنتی هستند که اخیرا تولید کنندگان زیادی در آن نیز به دراپ شیپینگ رو آوردهاند. علاوه بر دراپ شیپینگ روش دیگری نیز برای پوشاک وجود دارد که به آن Print-On-Demand میگویند. یکی از پر استقبالترین و جذابترین ایدهها برای شروع دراپ شیپنگ، پیدا کردن تامین کنندههای فعال در زمینه قاب، لوازم جانبی موبایل و گجتهای تکنولوژی است. در حال حاضر یکی از موفقترین و پر بازدهترین فعالیتهای دراپ شیپینگی که در فروشگاههای ایرانی انجام میشود مربوط به این زمینه کاری میشود. لوازم جانبی مانند قاب همواره در بازار تقاضای زیادی دارند و حاشیه سود آنها نیز مناسب است؛ به همین دلیل این محصول از آن دست محصولات کاربردی برای دراپ شیپینگ است.
با انتخاب محصولات مناسب، بازاریابی مؤثر و ارائۀ خدمات مشتریان عالی، میتوانید در این حوزه به موفقیت برسید. درواقع دراپشیپینگ زمانی که بهدرستی اجرا شود، میتواند مدلی سودآور باشد. فراموش نکنید که دنیای تجارت الکترونیک بهسرعت در حال تغییر است و برای ماندگاری در این عرصه، باید بهطور مداوم به دنبال یادگیری و بهروزرسانی دانش خود باشید. یکی از مزایای دراپ شیپینگ، هزینهی پایین راهاندازی آن بود اما از طرفی این کسب و کار اینترنتی سود پایینی هم به ازای فروش هر محصول دارد و شما باید فروش بالایی داشته باشید تا به درآمدی قابل قبول برسید. شایان ذکر است که سود اصلی در این مدل از کسب و کار به تأمینکنندگان (شخص ثالث) میرسد.
همچنین بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) موجب افزایش بازدید ارگانیک و جذب مشتریان بیشتر میشود. اکنون که می دانید محصول شما برای دراپ شیپینگ چیست، باید به رقبایتان نگاه کنید و نحوه کار آنها را بررسی کنید. رقبای شما ممکن است سرنخ های خوبی برای موفقیت داشته باشند و می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه ی بازاریابی قوی تر را برای کسب و کار dropshipping خود بسازید. اگر بازار شما رقبای زیادی دارد ( که اتفاق خوبی در حوزه ی دراپ شیپینگ است)، تحقیقات خود را به حدود پنج شرکت دیگر دراپ شیپینگ محدود کنید، از جمله والمارت، eBay یا آمازون. این به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کرده و گام های بعدی خود را برنامه ریزی کنید. با این حال، موفقیت در این بازار نیازمند درک دقیق از مزایا و چالشهای مرتبط با دراپ شیپ و استراتژیهای مناسب برای مدیریت آن است.
به طور مثال میتوانید در فروشگاه نیچ خود 5 تا 20 محصول را موجود کنید اما روی 2 تا 3 محصول تمرکز بازاریابی خود را داشته باشید. در سایت عمومی هم که استراتژی متفاوت است اما نیاز به رعایت نکات ریزی دارد که در مقاله با چه تعداد محصول میشود دراپ شیپینگ را شروع کرد ؟ به آن کامل پرداختهایم که توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه بفرمایید. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر درآمد دراپ شیپینگ، استفاده از استراتژیهای موثر بازاریابی است. فروشندگان موفق اغلب از روشهای مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها و بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) استفاده میکنند تا محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. با استفاده از این روشها، میتوان تعداد بیشتری مشتری جذب کرد و فروش را افزایش داد. در دراپ شیپینگ، حاشیه سود معمولاً پایین است؛ به این معنی که سود هر محصول فروختهشده محدود است.
برای موفقیت در دراپ شیپینگ، باید با تأمینکنندگانی کار کنید که کیفیت محصولاتشان بالا باشد و زمان ارسال مناسبی داشته باشند. انتخاب تأمینکننده مناسب میتواند تجربه خرید بهتری برای مشتریان شما رقم بزند. با این حال، روشهایی برای انجام دراپ شیپینگ در ایران وجود دارد که میتواند جایگزین خوبی برای این پلتفرمها باشد. برخی از فروشگاههای عمدهفروشی ایرانی و حتی برخی از تولیدکنندگان داخلی به سیستم دراپ شیپینگ علاقهمند شدهاند و امکان همکاری با فروشندگان را فراهم کردهاند. شما میتوانید از تأمینکنندگان داخلی استفاده کنید و محصولات را به روش دراپ شیپینگ به فروش برسانید. اما در دراپ شیپینگ، شما هیچگونه محصولی را خریداری نمیکنید، بلکه پس از دریافت سفارش از مشتری، اطلاعات آن را به تأمینکننده ارسال میکنید و تأمینکننده محصول را مستقیما برای مشتری ارسال میکند.
در این مقاله خواندید که دراپ شیپینگ چیست و چگونه میتواند با کمترین سرمایه شما را به درآمد برساند. همچنین، مزایای Drop shipping را هم مرور کردید که بیشتر از معایب آن بودند. در آخر هم به صورت مفصل مراحل راهاندازی یک کسبوکار دارپ شیپینگ را مرور کردید. برای ساخت فروشگاه اینترنتی و شروع یک کسبوکار دراپ شیپینگ همین الان از فروشگاه ساز شاپفا، یک سایت راهاندازی کنید و کسب و کار خود را شروع کنید. تسلط بر زنجیره تامین و ایجاد روابط قوی با تأمین کنندگان و عمده فروشان، از مزایای اصلی در دراپشیپینگ است. این امر به شما اجازه میدهد تا دسترسی به محصولات با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشید و به امکان ارائه محصولات به موقع به مشتریان نیز کمک میکند.
این یک پلتفرم تجاری کامل است که به شما این امکان را می دهد در مکان های مختلف محصولات خود را بفروشید، به راحتی محصولات موجود را مدیریت کنید و پرداخت ها را بپذیرید. در مجموع، دراپ شیپینگ در ایران با وجود چالشهایی مانند رقابت و مشکلات لجستیکی، فرصتهای مناسبی را برای افرادی که به دنبال راهاندازی کسبوکار آنلاین با سرمایه اولیه کم هستند، ارائه میدهد. با برنامهریزی دقیق، انتخاب تأمینکنندگان معتبر و استراتژیهای بازاریابی موثر، میتوان از این فرصتها بهرهبرداری کرده و به موفقیت دست یافت. دراپ شیپینگ به شما امکان میدهد بدون نیاز به خرید موجودی کالا یا اجاره انبار، کسبوکار خود را راهاندازی کنید. این مزیت به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی ایران که دسترسی به سرمایه ممکن است دشوار باشد، فرصت خوبی را برای کارآفرینان جوان و افرادی که به دنبال کسب درآمد جانبی هستند، فراهم میکند.
پراپ