تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ مشارکت کاربران2022-05-12
افزایش تعامل در اینستاگرام 14 تکنیک عملی دایان افیلیت
در این بخش به راههای بهبود استراتژی اینستاگرامتان و نحوه افزایش مشارکت میپردازیم. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد. شما میتوانید با رعایت موارد و ترفندهای ذکر شده، آمار پیجتان را بالا نگه دارید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند.
حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی میتوانید اطلاعات پستهای شبکه اجتماعی خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. استمرار و نظم در انتشار محتوا کمک زیادی به دیده شدن و افزایش تعامل اینستاگرام میکند. اگر میخواهید نظم را به خوبی رعایت کنید، بهتر است یک تقویم محتوا طراحی کنید که در آن مشخص باشد در چه زمانی قرار است چه محتوایی منتشر کنید. همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند. هر چقدر ارتباط شما با کاربران قویتر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب و کارتان بیشتر می شود.
بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است.
در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. هر ماه دسامبر، استارباکس از مردم دعوت میکند تا با چالش ارسال عکسهای خلاقانه از فنجان کریسمس قرمز معروف استارباکس روبرو شوند. یکی از راههای وارد کردن داستان به استراتژی صفحات اجتماعی، استفاده از صحبتها و یا تجربیاتی است که مشتریان با شما به اشتراک میگذارند. زمینه فعالیت ما آموزش کسبوکار به مدیران و کارآفرینان و کمک به مدرسها برای رسیدن به جایگاه واقعی خودشان است. دوم، هنگامی که مخاطب کلیک کرد، مطمئن شوید که صفحه فرود یک تماس قوی برای اقدام مرتبط با فرم ارسال ایمیل دارد. پس از آماده شدن برای استقرار، برنامه ریزی کنید هنگامی که آماده استقرار شد، کمپینی را برای اطلاع رسانی در مورد مسابقه در هر پلتفرمی که استفاده می کنید، برنامه ریزی کنید.
استفاده از استوری
فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در حوزههای مختلفی مانند طراحی وب، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و توسعه نرمافزار مشغول به کار شوند. دنبالکنندگان شما میتوانند با کلیک روی این استیکر انتخاب کنند که در زمان به پایان رسیدنش، یک نوتیفیکیشن برایشان ارسال شود. وقتی شات میشوید، بسیاری از بازدیدکنندگان ابتدا به هایلایتهای شما نگاه میکنند.
برای پیمایش یک صفحه واقعی و بسته در اینستاگرام، گاهی اوقات دست دادن با افراد مشهور با نفوذ زیاد آنقدر که می خواهید مؤثر نیست. بنابراین نام کوتاه و جذابی را انتخاب کنید که بتواند مستقیماً با کار شما مرتبط باشد. پس از انتخاب نام ثبت نام، باید یک نام حساب برای خود داشته باشید. به عنوان یک برند، سعی کنید یک جلوه ویدیویی واقعیت افزوده ایجاد کنید که به دنبال کنندگان اجازه می دهد محصول شما را تجربه کنند یا سبک بصری شما را بازسازی کنند. هر ماه دسامبر، استارباکس از مردم دعوت میکند تا با چالش ارسال عکسهای خلاقانه از فنجان کریسمس قرمز معروف استارباکس روبرو شوند.
برای دانستن این که چه محتواهایی برای فالوئرهای شما جذابتر است، بهترین روش بررسی قسمت تحلیل (Insights) در حساب شماست. شما در این قسمت میتوانید ببینید کدام پستها از همه بیشتر تعامل داشته و به تولید محتواهایی با آن شکل ادامه بدهید. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد.
بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست.
اگر به دنبال بهبود عملکرد تبلیغات خود در اینستاگرام هستید می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما در تارنما استفاده کنید. تیم متخصص ما آماده است تا با ارائه راهکارهای مناسب به شما در دستیابی به اهداف تبلیغاتی تان کمک کند. مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. همچنین میتوانید برای پست کردن و تبلیغ متقابل در اینستاگرام روی ابزارهای خودکار ضربه بزنید. طبق دادههای نظرسنجی اخیر، این مسابقه یک ابزار تعاملی قدرتمند در اینستاگرام است. هر مسابقه 3.5 برابر بیشتر از پست های معمولی لایک و 64 برابر نظرات بیشتری جذب می کند.
برچسب گذاری جغرافیایی پست شما باعث ایجاد حس اجتماعی در بین کاربران اینستاگرام می شود. میتوانید از فیلترهای واقعیت افزوده در استوریها استفاده کنید و همچنین میمها و فایلهای GIF را به فید اضافه کنید. در واقع، هرچه پستهای شما عجیبتر و جالبتر باشند، نرخ مشارکت بیشتر است. بنابراین، باید برای انتخاب حسابهای خاص برای دنبال کردن و تعامل با آنها زمان بگذارید. تعامل در اینستاگرام نحوه تعامل عموم با محتوایی است که در صفحه شخصی خود منتشر می کنید. امروزه رسانه های اجتماعی حتی ابزار مفیدی برای تجارت و کسب درآمد از طریق آن پلتفرم ها برای کاربران هستند.
اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است. اما برای افزایش نرخ تعامل باید محتواهای کاربردی هم برای مخاطبان تولید کرد. همانطور که در این مقاله گفته شد،اینستاگرام بستری قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان و ارتقای برند شماست.
میتوانید از ویژگیهای تعاملی مانند نظرسنجیها (Poll)، پرسشها (Question) و آزمونها (Quiz) برای دعوت از کاربران به مشارکت استفاده کنید. این کار باعث میشود که فالوورها احساس کنند بخشی از فرایند و داستان برند شما هستند. علاوه بر این، نمایش پشتصحنه کسبوکار شما میتواند به جذابیت محتوای استوریها بیفزاید و ارتباط شما را انسانیتر کند. همانطور که میدانید در هیچ یک از کسب و کارها نمیتوان تأثیر تبلیغات را انکار کرد.
پست مسابقه را هر ۲ منتشر کنید، شرط آن را فالوکردن هر ۲ پیج بگذارید و هر ۲ جایزه بدهید. طراحی مسابقه اینستاگرامی معمولاً شرایط سادهای دارند؛ مثلاً پاسخدادن به یک سؤال و فالوکردن پیج یا منشنکردن یک دوست و لایککردن پست. درست است که استوری موقت است و به اکسپلور نمیرود؛ ولی قسمت بزرگی از تعامل روزانهٔ مخاطبان با پیج شما از طریق همین استوری است. افرادی که به فروشگاه شما مراجعه میکنند، پس از چند دقیقه بدون آن که چیزی خریده باشند، از فروشگاه خارج میشوند!
شات متقابل
مسابقات و قرعهکشیها میتوانند راهی بسیار مؤثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام باشند. این نوع پستها معمولاً شامل دعوت به مشارکت در مسابقه و اشتراکگذاری اطلاعات خاص میشوند که باعث جلب توجه و افزایش فالوورها میشود. همچنین، جوایز جذاب میتواند انگیزه بیشتری برای مشارکت در مسابقات ایجاد کند. اینستاگرام تا به امروز بسیاری از بازارها را تحت تاثیر قرار داده و درآمدهای هنگفتی را نصیب اینفلوئنسرها کرده است. اما پیدایش شبکههای اجتماعی جدید مانند تیک توک (Tik Tok)، بازاریابهای اینستاگرام را با چالشهای جدیدی برای افزایش اینگیجمنت ریت و گسترش ارتباط با مخاطبان رو به رو ساخته است. به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی در اینستاگرام به دنبال راههایی هستند که بتوانند مخاطبان خود را حفظ کرده و بازار خود را گسترش دهند.
اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای تبلیغات ارائه می دهد که می توانند به افزایش تعامل کاربران کمک کنند. از جمله این ابزارها می توان به استوری های اسپانسری پست های تبلیغاتی و تبلیغات ویدیویی اشاره کرد. هر یک از این ابزارها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که می توانند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کنند. یکی از روشهای مهم برای جذب تعامل بیشتر، انتشار پستها در زمانهای مناسب است. تحلیل زمانهایی که فالوورهای شما بیشتر آنلاین هستند میتواند به افزایش میزان تعامل کمک کند. به طور معمول، ساعات عصر و شب بهترین زمان برای ارسال پستها در اینستاگرام است.
در این مطلب با نرخ تعامل و رویکرد مطلوب و نحوه افزایش آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می شویم . با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید بازدید همراه باشید . الگوریتمهای اینستاگرام بر اساس نرخ تعامل به دیده شدن بهتر پستها کمک میکنند.
- {
- امید است که انجام این توصیهها منجر به افزایش نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام شود . |}
- استیکر کوییز استوری اینستاگرام برای شما این امکان را فراهم میآورد که سوالاتی مثل «آیا میدانستید؟» از دنبالکنندگانتان بپرسی و نتایج آن را بررسی کنید. {
- تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ می تواند به افزایش تعامل کاربران با محتوای شما منجر شود. |}
- در این مقاله به بررسی مباحثی مانند چگونگی محاسبه نرخ تعامل، تاثیر افزایش این نرخ بر رشد پیج و روشهای کاربردی برقراری ارتباط موثر با مخاطبان پرداختیم. {
- برای افزایش تعامل فالوورها راههایی وجود دارد، هم پست و هم استوری! |}
- استیکرهای پرسش، نظرسنجی ، شمارش معکوس و ایموجی هرکدام به شکلی از مخاطب واکنش میگیرند.
اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. سوال کردن یکی از سادهترین راههای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است که در نهایت مخاطبان بیشتری جذب میکنید.
استیکرهای استوری میتوانند بهانهای برای شروع گفتگو و تعامل با دوستان و آشنایان باشند. برای افزایش تعامل در اینستاگرام معمولاً استیکرهای Questions ،Poll و Quiz به کار میروند. میتوانید با طرح یک سوال یا نظرخواهی دربارهی یک موضوع، با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش محبوبیت شما شده و کاربران بیشتری برای ارتباط با شما ترغیب میشوند. لایک کردن کامنتهای دنبالکنندگان اکانتهای رقیب و همکار امکان آغاز تعامل با کاربران را برای شما فراهم میسازد.
بنابراین هر چقدر نرخ تعامل پیج بالاتر باشد، احتمال موفقیت آن پیج و کسب و کار هم بالاتر است. در این مقاله از کارینو به بررسی راه های افزایش تعامل در اینستاگرام پرداختیم. همچنین 12 مورد از راهکار های بالا بردن تعامل اینستاگرام را هم بررسی کردیم.
یک ویژگی مفید از اینستاگرام وجود دارد که به مخاطبان شما اجازه می دهد محتوای شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. این به شما کمک می کند تا بدون نیاز به تلاش زیاد به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. تأثیر هشتگ ها کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما است زیرا پست های دارای هشتگ در بخش «تگ» جستجو و کاوش اینستاگرام ظاهر می شوند. اگر کاربران بتوانند پست شما را از طریق هشتگ پیدا کنند، نرخ تعامل آن پست نیز بیشتر خواهد شد.
ویدئوهای باکیفیت و مفیدی تهیه میکنید، اما با وجود صرف زمان وهزینه زیاد، بازدیدها و تعاملات کمی دریافت میکنید. در این شرایط نه تنها اززحماتتان سودی نمیبرید، بلکه انگیزه خود را برای ادامه کار نیز از دست خواهیدداد. با این حال، به یاد داشته باشید که همه پستهای اینستاگرام خود را در شبکههای اجتماعی دیگر تبلیغ نکنید زیرا در معرض خطر سرقت محتوا هستید.
در پستهای اسلایدی میتوانید تا ۱۰ اسلاید، تصویر، متن یا ویدئو بگذارید. همین باعث میشود مخاطب بیشتر روی این پستها بماند و شانس بیشتری برای تعامل با آن وجود داشته باشد. اگر جملاتی بامزه، انگیزشی یا الهامبخش بنویسید، کاربران را تشویق میکنید آن را استوری کنند. توییتهای جالب و ترند توییتر هم خیلی زیاد در اینستاگرام دیده میشوند.
برگزاری مسابقات جذاب و چالشی یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام است. این مسابقه میتواند مطرح کردن یک سوال برای شرکت کردن فالوورها باشد که پس از مدت زمانی مشخص، پاسخهای درست را بررسی میکنید. سپس جایزهای که برای آن تعیین کردهاید را به دست فرد برنده میرسانید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
{میزان ذخیره پست های خودتان را افزایش دهید
|}وقتی پیجی لایو اینستاگرام میگذارد، نوتیفیکیشن آن برای همهٔ فالوورها میرود. ✅ بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام خرید تعامل، انتشار محتوای قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگهای هدفمند و سایر راههای معرفیشده در مقاله است. هر چند وقت یک بار، در پیج خود مسابقه، چالش و یا نظرسنجیهایی را برگزار کنید و اجازه دهید فالوورها با شرکت در آنها خود را محک بزنند. چالش یا مسابقهی پیج خود را تبلیغ کنید تا قبل از شروع آن افراد زیادی از این موضوع اطلاع داشته باشند. در این صورت هم نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت و هم برخی از کاربران برندهی جوایز خواهند شد. شبکههای فضای مجازی با این که به صورت مستقل از هم فعالیت میکنند، اما پیوندهایی وجود دارد که آنها را به یکدیگر مرتبط میسازد.
معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگهای خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته میشود. شما میتوانید این هشتگها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آنها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید. این روزها لایو اینستاگرام به گزینهای محبوب برای افزایش تعامل با کاربران تبدیل شده است.
در این روش، پست در هر دو صفحه نمایش داده میشود و به طور همزمان به مخاطبان هر دو پیج دسترسی دارد. اگر میخواهید شات زمان طولانیتری در پیج شما باشد، میتوانید از پست استفاده کنید. در این روش یک تصویر یا ویدئو از صفحه یا محصول شخص مورد نظر منتشر میکنید و در کپشن توضیحاتی درباره آن مینویسید. به همین خاطر از قدرت داستان سرایی برای جذب مخاطبان خود در اینستاگراماستفاده کنید.
در این صورت شما میتوانید از نیازهای واقعی مشتریان شناخت پیدا کنید، نظرات واقعی آنها در مورد محصولات خود را بدانید و برای بالا بردن کیفیت کالای خود تلاش نمایید. استفاده از تمام ویژگی های اینستاگرام مانند Story و Live به شما امکان می دهد تا پیروان خود را در فعالیت های صفحه خود درگیر کنید و میزان تعامل (engagement) اینستاگرام خود را افزایش دهید. پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن را به خاطر بسپارید. یکی از بهترین کامنت هایی که میتوانید بگیرید آنهایی هستند که فردی، دوست خود را در آن کامنت منشن کرده باشد.
در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. با به کارگیری استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کرده و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.
هر چه از هشتگهای قدرتمندتری استفاده کنید، پستهایتان بیشتر دیده میشوند و مشارکت بیشتری را دریافت خواهید کرد. وقتی که یکی از دنبالکنندگانتان به کوییز شما پاسخ میدهد، میتواند ببیند که درست جواب داده یا پاسخش نادرست بوده. شما نیز میتوانید ببینید که هر گزینه چقدر انتخاب شده و هر شخص چطور رای داده است. استفاده از این استیکر، فرصتی عالی را برای فالوورهای شما پدید میآورد که برندتان را بهتر بشناسند و اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتتان به دست بیاورند.
هر یک از این استراتژیها میتواند تأثیر زیادی در موفقیت صفحه شما داشته باشد و باعث شود برند شما در این پلتفرم دیده شود. از تولید محتوای جذاب تا همکاری با اینفلوئنسرها، هر اقدام بهبود تعامل میتواند به رشد پیوسته شما در اینستاگرام منجر شود. برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر و ارزشمندتر، باید فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید.
از طرفی، تعداد پیجها و کسب و کارهای فعال در شبکههای اجتماعی هم افزایش یافته و باعث رقابت سنگین میان آنها شده است. در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است و بسیاری از آنها توانستهاند با بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام به موفقیت بالایی برسند. کلید موفقیت در اینستاگرام، جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط موثر با آنهاست. همچنین همکاری با اینفلوئنسرهایمرتبط با حوزهی فعالیتتان نیز راهکار موثری برای افزایش آگاهی از برندتان و جذبفالوورهای جدید است. امروزه اینستاگرام به یکی از محبوبترینپلتفرمهای اجتماعی تبدیل شده و بستری ایدهآل برای کسبوکارها و افراد برایبرقراری ارتباط با مخاطبان و ارتقای برند خود ارائه میدهد. با این حال با افزایشرقابت، جلب توجه کاربران و افزایش تعامل در اینپلتفرم دشوارتر از همیشه شده است.
چرا؟ چون دیجیکالا بهخوبی اصول تعامل در اینستاگرام را رعایت کرده و توانسته ارتباط نزدیکتری با مخاطبانش ایجاد کند. مستقیم ترین راه برای افزایش تعامل و هدایت فالوورها به یک جهت خاص، استفاده از دکمه های رسمی Call-to-action است که اینستاگرام ارائه می کند. آنها در زیر پستهای شما ظاهر میشوند و برای جلب توجه دنبالکنندگان، فراخوان کوتاه و قدرتمندی مانند «بیشتر بدانید» و «اکنون تماس بگیرید» ارائه میکنند. تقریباً هر صنعتی می تواند از محتوای تولید شده توسط کاربر بهره مند شود. هر چه تعداد نظرات بیشتر باشد، اینستاگرام پست شما را از نظر محتوا ارزشمند و برای دیگران جالب خواهد دانست. نرخ تعامل اینستاگرام شما میزان ارتباط برند شما با مخاطبان را اندازه گیری می کند.
اینجا